واجب فراموش شده

(ForgottenDuty )

ارمیا بی وتن

2 سال پیش و 10 ماه قبل
  • شروع فتنه 88، از نامه «بدون سلام» هاشمی بود/ باید با نامه حاج آقا موج ایجاد کنیم/ خبری که به دروغ تو
  • شروع فتنه 88، از نامه «بدون سلام» هاشمی بود/ باید با نامه حاج آقا موج ایجاد کنیم/ خبری که به دروغ توسط اتاق فکر فتنه به رهبر انقلاب منتسب شد/ ماجرای سفر هفتاد نفری خانواده هاشمی به کیش، و واکنش احمدی نژاد

    گروه سیاسی ـ وزیر اطلاعات صبح امروز در اختتامیه نهمین همایش سراسری مسئولان هیات رزمندگان کشور، به بیان راهکارهای غرب و ضد انقلاب برای انتخابات پیش رو پرداخت و پرده از سناریوهای آنان برداشت.

    به گزارش بولتن نیوز، حجت الاسلام حیدر مصلحی اما در بخشی از سخنان خود به جزئیاتی از ماجرای فتنه 88 نیز اشاره کرد. وی با بیان اینکه عده ای به دنبال تطهیر سران فتنه هستند، گفت: کسی که جزو سران فتنه بوده و انقلاب و نظام به دلیل یک سری ملاحظات او را مانند آن دو تن دیگر چندان محصور نکرده و به او آزادی عمل داده است امروز امر بر او اشتباه نشود که انقلاب یادش رفته این آقا در فتنه چه نقشی ایفا کرده است.

    اگر چه حیدر مصلحی نامی از شخص موردنظر نبرد اما همگان می دانند که منظور وی کسی نیست جز سیدمحمد خاتمی. خاتمی همان کسی است که به اعتقاد بسیاری از ناظران نقشی به مراتب مهم تر و پررنگ تر از دو فتنه گر دیگر، یعنی موسوی و کروبی دارد. به باور بسیاری از کارشناسان، پشتوانه های فکری و راهبردهایی که خاتمی و یارانش ارائه می دادند، منجر به عملکرد موسوی و کروبی می شد. در حقیق
    ادامه پست...

    پاسخگو ديني

    3 سال پیش و 2 ماه قبل
  • حواسمان به ترفند دشمنان باشد:

 حضرت آیت الله شیخ محمد کوهستانی(رحمة الله علیه):
«بیگانگان با 20
  • حواسمان به ترفند دشمنان باشد:

    حضرت آیت الله شیخ محمد کوهستانی(رحمة الله علیه):
    «بیگانگان با 20 واسطه اهداف خود را پیاده می کنند و ما را فریب می دهند. اولین نفر آنان نقشه را طراحی می کند،بیستمین نفر بدون فهم ریشه کار به حکم وظیفه عمل می کند و نمی داند از کجاست».
    ***

    • *یا مهدی ادرکنی* : اَلسَّلٰامُ عَلَيْكَ يٰا اَبٰا عَبْدِ اللهِ ، وَعَلَى الْاَرْوٰاحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنٰائِكَ ، عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهٰارُ ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى ل

      3 سال پیش, 1 ماه

    پاسخگو ديني

    3 سال پیش و 2 ماه قبل
  • نماز ویژه دهه اول ذی الحجه

نماز دهه اول ذی الحجه از نمازهای مستحب است که توصیه شده در ده شب اول م
  • نماز ویژه دهه اول ذی الحجه

    نماز دهه اول ذی الحجه از نمازهای مستحب است که توصیه شده در ده شب اول ماه ذی الحجه خوانده شود. در این نماز بعد از سوره اخلاص باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف نیز خوانده شود. به این نماز، «نماز و واعدنا» نیز گفته می‌شود. بنا بر حدیث نقل شده از امام باقر(ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد.

    کیفیت نماز
    نماز دهه اول ذی الحجه در ده شب اول این ماه (از غروب آخرین شب ماه قبل تا شب عید قربان) و بین نماز مغرب و عشاء باید خوانده شود.

    این نماز دو رکعت است. در هر رکعت بعد از تکبیره الاحرام ابتدا سوره حمد و بعد سوره اخلاص و سپس باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف خوانده شود.

    « وَ واعَدْنا مُوسی‏ ثَلاثِینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیلَةً وَ قالَ مُوسی‏ لِأَخِیهِ هارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبِیلَ الْمُفْسِدِینَ»

    بعد از خواندن آیه، نمازگزار باید به رکوع رفته و پس از آن دو سجده به جا آورد. در رکعت دوم بعد از دو سجده تشهد و سلام گفته می‌شود.

    سند این نماز
    منبع این نماز حدیثی از امام صادق(ع) است که مطابق آن، امام باقر(ع) به فرزندشان امام صادق(ع) توصیه کرده‌اند که هیچ‌گاه در دهه اول ماه ذی حجه ای
    ادامه پست...

    پاسخگو ديني

    3 سال پیش و 2 ماه قبل
  • احادیث آموزنده از امام جواد(علیه السلام)

قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : ثَلاثُ خِصال تَجْتَ
  • احادیث آموزنده از امام جواد(علیه السلام)

    قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : ثَلاثُ خِصال تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِي الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِي الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلي قَلْب سَليم.
    «كشف الغمّه، ج 2، ص 349»
    امام جواد - عليه السلام - فرمود: سه خصلت جلب محبّت مي كند: انصاف در معاشرت با مردم، همدردي در مشكلات آن ها، همراه و همدم شدن با معنويات.

    *******************

    قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : التَّوْبَةُ عَلي أرْبَع دَعائِم: نَدَمٌ بِالْقَلْبِ، وَاسْتِغْفارٌ بِاللِّسانِ، وَ عَمَلٌ بِالْجَوارِحِ، وَ عَزْمٌ أنْ لايَعُودَ.
    «ارشاد القلوب ديلمي، ص 160»
    امام جواد - عليه السلام - فرمود: شرايط پذيرش توبه چهار چيز است: پشيماني قلبي، استغفار با زبان، جبران كردن گناه ـ نسبت به همان گناه حقّ الله و يا حقّ النّاس ـ، تصميم جدّي بر اين كه ديگر مرتكب آن گناه نشود.

    **********************

    قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : ثَلاثٌ مِنْ عَمَلِ الاْبْرارِ: إقامَةُ الْفَرائِض، وَاجْتِنابُ الْمَحارِم، واحْتِراسٌ مِنَ الْغَفْلَةِ فِي الدّين.
    امام جواد - عليه السلام - فرمود: سه چيز از كارهاي نيكان است: انجام واجبات الهي، ترك و دوري از گناهان،
    ادامه پست...

    • دوست شما : تبارک الله حاج آقا ...ممنون

      3 سال پیش و 2 ماه قبل

    امام خامنه ای= مسلم بن عقیل ع

    3 سال پیش و 2 ماه قبل
  • و سلام ختم کلام........امنیت برای اسرائیل معنایی ندار
  • و سلام ختم کلام........امنیت برای اسرائیل معنایی ندار

    • *یا مهدی ادرکنی* : الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم * السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ

      3 سال پیش و 2 ماه قبل

    پاسخگو ديني

    3 سال پیش و 2 ماه قبل
  • سخن چینی؟؟!!

از گناهانی که کبیره بودنش، به واسطه وعده عذاب در قرآن و اخبار مسلم شده، سخن چینی(نمی
  • سخن چینی؟؟!!

    از گناهانی که کبیره بودنش، به واسطه وعده عذاب در قرآن و اخبار مسلم شده، سخن چینی(نمیمه) است. خداوند در سوره مبارکه رعد می فرماید:

    «وَ یقطَعونَ ما أمرَ اللهُ بهِ أن یوصلَ و یفسدونَ فی الارضِ أولئکَ لهُم اللعنهُ و لهُم سوءُ الدارِ»؛[1]
    «و کسانی که قطع می کنند آنچه را خداوند امر به وصل آن فرموده و در زمین فساد می کنند، برای ایشان است دوری از رحمت خداوند و برایشان بدی سرای آخرت است یعنی عذاب اخروی».

    و روشن است که نمّام معنی سخن چین، و کسی که حرفی را ازیک نفر درباره کسی شنیده و برای آن کس نقل می کند قطع کرده، آنچه خدا امر به وصل آن فرموده و در زمین فساد کرده، زیرا عوض این که بین مؤمنین ایجاد محبت و الفت نماید و اتحادشان را محکم سازد، نفرت و تفرقه و دشمنی ایجاد کرده است پس برای او است لعنت خداوند و عذاب آخرت.

    قال الصادق ـ علیه السلام ـ : «و إنّ مِن أکبرِ السحرِ النمیمه یُفَرقُ بها بینَ المتحابینَ و یُجلبُ العداوهُ علی المُتَصافیینِ و یُسفَکُ بها الدماءُ و یُهدَمُ بها الدُورُ و یُکشَفُ بها الستورُ و النمامُ شرُّ مَن و طَئَ الأرضَ»؛[2]

    امام صادق ـ علیه السلام ـ پس از بیان اقسام سحر می فرماید: «جز این نیست که بزرگترین اقسام سحر، نمامی است که به واسطه آن بین دوستان جدایی می اندازد و دشمنی را بجای ص
    ادامه پست...

    پاسخگو ديني

    3 سال پیش و 2 ماه قبل
  • حج بهتر است یا کمک به فقرا؟؟

پرسش:
آیا بهتر نیست پولی که برای حج خرج می شود، صرف فقرا شود؟

پا
  • حج بهتر است یا کمک به فقرا؟؟

    پرسش:
    آیا بهتر نیست پولی که برای حج خرج می شود، صرف فقرا شود؟

    پاسخ:
    اولا حج به طور ریشه ای فقر را از بین می برد. چون

    ۱- کسی که می خواهد به حج برود، باید با مال پاک مخارج سفرش را تامین کند. پس حاجیان واقعی کسانی هستند که در طی مدت عمر، سهم فقرا از اموال خود را پرداخت کرده اند. وَ في‏ أَمْوالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ (۱۹ ذاریات) (متقین کسانی هستند که) و در اموال خود براى سائل و محروم حقى قائل بودند.

    ۲-حج با آداب و مناسکش انسان را از دنیا طلبی باز می دارد. و وقتی که انسان توانست خواهش های نفسانی را مهار کند، طبیعتا راحت تر می تواند اموال مازادش را به فقرا برساند: امام رضا عليه السلام می فرمایند : (حج برای) به رنج افكندن بدن و باز داشتن آن از خواهشها و لذّتها است. عيون أخبار الرِّضا : ٢/٩٠/١

    ۳- ریشه فقرها، زیاده طلبی ها و دزدی عده ای است که روزی محرومان را از چنگ شان ربوده اند! پس یک راه مقابله با فقر، از بین بردن سرکشی است. امام صادق عليه السلام می فرمایند : هيچ جايى نزد خداوند متعال محبوبتر از مسعى (محل سعی از مناسک حج) نيست؛ زيرا كه هر گردن كش و متكبّرى در آن جا خوار و ذليل شود. بحار الأنوار : ٩٩/٤٥/٣٤

    ثانیا حج با مناسکی چون قربانی و .
    ادامه پست...

    پاسخگو ديني

    3 سال پیش و 2 ماه قبل
  • پرسش:
چرا امامان معصوم (ع)، برای مقابله با مشکلات و تلخی ها، در زندگی معمولی خود از علم غیب بهره نم
  • پرسش:
    چرا امامان معصوم (ع)، برای مقابله با مشکلات و تلخی ها، در زندگی معمولی خود از علم غیب بهره نمی گیرند; برای مثال آیا امیر مؤمنان علی (ع) می دانست ابن ملجم نقشه ترور دارد؟ اگر جواب مثبت است، چرا او را زندانی نکرد؟

    پاسخ:
    دانشمندان اسلام شناس بدین پرسش پاسخ های گونا گون داده اند . بخشی از این پاسخ ها به اختصار چنین است:

    علامه طباطبائی:
    امام دو نوع علم دارد: عادی و غیبی . پیامبر (ص) و امام (ع) مانند دیگران انسانند و با استفاده از حواس ظاهری، تجربه و عقل با جهان خارج ارتباط برقرار می کنند . در این نوع علم، تکلیف وجود دارد و احکام الاهی (وجوب، حرمت، استحباب، کراهت و اباحه) به آن تعلق می گیرد .

    از سوی دیگر، امام در هر حالی و شرایطی به اذن الاهی به حقایق جهان هستی آگاهی دارد . این علم غیب شامل واقعیت های گذشته، حال و آینده می شود و امام بر همه چیز آگاه است . علم غیب، موهبتی الاهی است و خطا و تغییر در آن راه ندارد . در حقیقت علم امام، آگاهی بر قضای حتمی الاهی و «لوح محفوظ » (علم الله) است . در نتیجه، هیچ تکلیفی به متعلق این گونه علم تعلق نمی گیرد; زیرا تکلیف در جایی معنا دارد که انجام یا ترک چیزی در اختیار مکلف باشد . امر و نهی درباره قضای حتمی بیهوده و بی اثر است; زیرا اراده انسانی در آن تاثیر ندارد . بنابراین، برای مثا
    ادامه پست...

    • احمدی نژاد دشمن اسرائیل : باز نشر شد (gol) (gol) (gol) (gol)

      3 سال پیش و 2 ماه قبل

    پاسخگو ديني

    3 سال پیش و 2 ماه قبل
  • پرسش:
    اگر در زیر ناخن چرک باشد یا ناخن بیشتر از حد معمول بلند باشد باید برای وضو و غسل آن را بر
  • پرسش:
    اگر در زیر ناخن چرک باشد یا ناخن بیشتر از حد معمول بلند باشد باید برای وضو و غسل آن را برطرف کند یا نه؟

    پاسخ:
    طبق فتوای چند تن از مراجع عظام تقلید:

    آیات عظام آقایان امام خمینی و وحید خراسانی و صافی گلپایگانی و نوری همدانی و بهجت و مدنی تبریزی:
    اگر زير ناخن چرك باشد، وضو اشكال ندارد، ولى اگر ناخن را بگيرند بايد براى وضو آن چرك را برطرف كنند و نيز اگر ناخن بيشتر از معمول بلند باشد، بايد چرك زير مقدارى را كه از معمول بلندتر است برطرف نمايند.(۱)

    آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
    اگر زير ناخن چرك باشد، وضو اشكال ندارد، ولى بهتر است آن را تميز كند، ولى اگر ناخن را بگيرند بايد براى وضو آن چرك را برطرف كنند و نيز اگر ناخن بيشتر از معمول بلند باشد، بايد چرك زير مقدارى را كه از معمول بلندتر است برطرف نمايند.(۲)

    آیت الله العظمی حسینی سیستانی:
    اگر زير ناخن چرك باشد، وضو اشكال ندارد، ولى اگر ناخن را بگيرند، چنانچه آن چرك مانع از رسيدن آب به پوست باشد، بايد براى وضو آن چرك را برطرف كنند و نيز اگر ناخن بيشتر از معمول بلند باشد، بايد چرك زير مقدارى را كه از معمول بلندتر است برطرف نمايند.(۳)

    آیت الله العظمی شبیری زنجانی:
    اگر زير ناخن چرك باشد، وضو اشكال ندارد، ولى اگر ناخن را ب
    ادامه پست...

    مدیران گروه
    ادامه... اعضاء گروه
    • god ..Love ..Iran
    • فقط خدا ...
    • افسران جنگ نرم
    • پیرو خط امام و رهبری
    • mahro afshar
    • سید احمد روح اللهی
    • ارمیا بی وتن
    • ❤محدثه خانوم ❤
    • علی رضاااااا
    • امام خامنه ای= مسلم بن عقیل ع
    • علیرضا میرزایی313
    • fatemeh *
    • میلاد ناشناس
    • امیر امیری
    • ........ ........
    • شکار نور
    کاربران فعال