آنتي وهابي

(aligh )

پسرعمر هم شهوتی بودواحمق در احكام شرعي

(نكته ما سعي كرديم فقط فعلا عمر را دركتب اهل سنت بشناسيم ولي اين مطلب خيلي جالب بود از عبدالله بن عمر كه حيف بود اشاره نكنيم )

ابن جوزى آورده كه :وقتي عبدالله از عمر اجازه جهاد خواست عمر نپذيرفت و گفت: «اى پسرم! من از اين نگرانم كه مرتكب زناشوى!»(1)

در جهل و بى‏اطلاعی پسر عمر از دين و فقه همين بس كه بلد نبود زنش را طلاق بدهد، و چنانكه در كتب معتبراهل سنت آمده ناتوانى و نادانى مى‏نمود و نمى‏دانست طلاق در هنگامى صورت مى‏گيرد كه زن از عادت ماهانه پاك گشته و همبسترى هم نكرده باشد.(2)

ومسلم در «صحيح» مى‏نويسد: او زنش را در حاليكه . . .

اسناد شهادت حضرت زهرا .س. اسکن از کتب اهل سنت(۶)

صفدی

صلاح الدین خلیل بن صفدی(درگذشته سال764هجری) درکتاب خود الوافی بالوفیات چاپ بیروت 1401 هجری ج 6 ص 17 ش2444 می گوید:

نظام معتزلی معتقد است که:

«بدون شک عمر چنان فاطمه علیهاالسلام را زد که محسن از او سقط شد»

اسناد شهادت حضرت زهرا .س. اسکن از کتب اهل سنت(۷)

ابن قتیبه

ابن قتیبه درکتاب خود الامه السیاسه ج1 ص18 تحت عنوان گزارش سقیفه می نویسد :

(( ... سپس ابابکر دوسال وچند ماه حکومت کرد که مریض شده ودرهمان مریض شده ودر همان مرضی که مرد گفت :

همانا درد شدید برمن غلبه کرده است . . . ای کاش خانه علی را بحال خود وا می گذاشتم اگرچه بامن اعلان جنگ می کردند . . .))

اعتراف عمر بر بدعت نماز تروايح

ابن شهاب از عروة بن زبير، از عبدالرحمان بن عبدالقاري نقل کرده که گفت: شبي از شبهاي رمضان با عمربن خطاب به مسجد رفتيم، مردم متفرق بودند و هرکس براي خود نماز مي خواند و بعضاً مردي با اقوام خود به نماز مشغول بود. عمر چون اين بديد گفت: به عقيده من اگر اينها را با يک امام گرد آوريم بهتر است. و در پي اين تصميم ابيّبن کعب را به امامت گماشت. شب ديگر به اتفاق به مسجد رفتيم و مردم به جماعت نماز مي خواندند، عمر گفت: نعم البدعة هذه اين بدعت خوبي است! البته نمازي که پس از خوابيدن بخوانند; يعني آخر شب از اينکه اوّل شب اقامه شود بهتـر خـواهـد بـود.(۱)

ظاهر پاره اي نصوص اين است که نخستين کسي که جماعت در نافله رمضان را سنّت کرد، عمربن خطاب بود و در زمان پيغمبر(صلي الله عليه و آله) و دوره خلافت ابوبکر چنين چيزي وجود نداشت. امّا عمر با استحسان به اين امر رأي داد ومردم را بدان ترغيب کرد جالب اینجاست خود معترف بود که اين بدعت است که امّا مي گفت بدعت خوبي است!

۱)صحيح البخاري ك التراويح ج 2 / 252، موطأ مالك ج 1 / 114، الطرائف لابن طاوس ص 445 عن الجمع بين الصحيحين.

فرار عمر از جنگ حنين

در روز جنگ حنين لشكر اسلام - كه دوازده هزار سرباز داشت - شكست خورد. در ميان كسانى كه فرار كردند و پشت به جنگ نمودند به گفته بخارى ونقل ابن كثير عمر بن خطاب بود.

بخارى از ابو قتاده انصارى روايت مى كند كه در جنگ حنين ، مسلمانان و از جمله عمر بن خطاب ، گريختند. من به عمر گفتم : چرا فرار مى كنند. عمر گفت : كار خداست !

(اسناد فرار عمر در روز حنين: صحيح البخاري كتاب التفسير باب قوله تعالى: ويوم حنين إذ أعجبتكم كثرتكم، دلائل الصدق ج 3 ق 1 ص 362، سيرة المصطفى لهاشم معروف ص 618. لم يثبت في أحد غير على عليه السلام: شرح التجريد للقوشجى ص 486، دلائل الصدق ج 2 / 357 عنه، نور الابصار للشبلنجى ص 87، و . . .)

  • داود ... : دقیقا...پشت به دشمن

    1 ماه

  • ..... ........... : عمرهمیشه تو جنگها پشت به جنگ بود...یعنی درحال فرار

    1 ماه

شراب خواری عمر و ابوبکر باعده ای دیگر!

ابن حجر درکتاب فتح الباری خود می نویسد که:

ابو طلحه زید بن سهل در منزل خود مجلس عیش و نوشی راه انداخت و ده تن را به آن مجلس دعوت کرد که همگی شراب نوشیدند و ابوبکر بن ابی قحافه اشعاری در مرثیه کفار مرشکین و کشته شدگان کفار در جنگ بدر سرود!

آن ده نفر عبارتند از :ابوبکربن ابی قحافه٬عمربن الخطاب٬ابو عبیده جراح٬ابی بن کعب٬سهل بن بیضاء٬ ابو ایوب انصاری٬ ابو طلحه(صاحب خانه و دعوت کننده)٬ابو دجانه سماک بن فرشه٬ ابوبکربن شغوب و انس ابن مالک انس بن مالک که در آن زمان ۱۸ ساله بود و ساقی مجلس! که بیهقی در صفحه ۲۹ جلد ۸ سنن خود از انس بن مالک نقل می کند که:من در آن روز از همه کوچکتر بودم و ساقی مجلس!!!

ابن حجر درفتح الباری جلد دهم صفحه۳۰

دسته بندی فرار عمر و ابوبکر از جنگها

در این پست قصد داریم به صورت خلاصه دسته بندی از فرارهای عمر و ابوبکر بیان کنیم که همه این روایات از کتب اهل سنت است دوستانی که علاقه دارند که مطالب بیشتری ازاین موضوع کسب کنند اگر به کتاب شیعه که دراین زمینه (خیلی بیشتروکامل تر) روایاتی هست مراجعه کنند مانند الارشاد شیخ المفید و ... که چون ما قصد داریم فقط از کتب اهل سنت مدرک بیاوریم از کتب بزرگان تشیع استفاده نکردیم

بزرگان محقّقين و اعلام اهل سيره و تاريخ و حديث از اهل سنّت تصريح كرده اند كه در جنگ احد، در شرايطى كه مشركين بعد از شكست ابتدائى، برگشتند و قصد قتل رسول خدا صلّى الله عليه وآله وسلّم و انهدام قواى مسلمين را داشتند، ابوبكر و عمر نيز چونان ديگران، آن سرور را در درياى دشمن رها كرده و تنها گذاشته و براى حفظ جان خودشان پا به فرار گذاشتند، براى نمونه به مدارك زير در باب جنگ احد مراجعه شود: 1 ـ ابو داود طيالسى در كتاب «سنن»
2 ـ ابن سعد در كتاب «الطّبقات الكبرى».
3 ـ طبرانى در كتاب «معجم».
4 ـ ابوبكر بزّار در كتاب «مسند».
5 ـ ابن حبّان در كتاب «صحيح».
6 ـ دارقطنى در كتاب «سنن».
7 ـ ابو نعيم اصفهانى در «حلية الاولياء».
8 ـ ابن عساكر در «تاريخ مدينة دمشق».
9 ـ ضياء مقدسى در «المختارة».
10 ـ
ادامه پست...

جهل عمر به سنت

ابن المبارک نقل کرد: روزی به عمر رسيد که زني از قريش را مردي از بني ثقيف در عده اش گرفته پس فرستاد بسوي آنهاو بين آنها جدائي انداخت و آنها را هم عقوبت کرد(شلاق زد) و گفت: هرگز با او ازدواج نکند و صداق را گرفت و در بيت المال قرار داد و اين قضاوت در ميان مردم شايع شد و بگوش(مولا امیرالمومنین) علي (عليه السلام‏) فرمودند: ... صداق چه کار دارد با بيت المال، آن مرد و زن نميدانستند که نکاح در عده جايز نيست پس سزاوار است که آن دو را برگرداند بسنت بعضي گفتند: پس شما چه ميگوئيد درباره آنزن فرمود: صداق و مهريه مال آن زنست بسبب آنچه که آميزش با اورا حلال دانسته و بين آنها هم جدائي انداخت و شلاقي هم بر آنها نيست و نبايد آنها را زد و عقوبت نمود عده اولي را تکميل کند سپس عده دومي را تکميل نمايد سپس او را خطبه نمايد پس‏چون اين قضاوت بگوش عمر رسيد گفت: اي مردم برگردانيد ناداني ها را بسنت.

احکام القرآن جصاص ج 1 ص 504

مدیران گروه
ادامه... اعضاء گروه
  • سحر fathi
  • seji jon
  • زینب جهانی
  • /////////////////////.. ../////////////////////
  • گل گلی گلستان
  • سبحان شاهمرادی
  • شهيد مرتضي جاويدي
  • حسن فریدون
  • **...tahurá_ sadat...**
  • S O L O M O N
  • AAA MMM
  • پدر بی پدر
  • fatemeh khanoom
  • اصغر هاشمی
  • Amir Saman VaRaStEh
  • پوریا زمانی
کاربران فعال