اَستَغفِرُاللّهَ

(newstart )

پاسخگو ديني

4 روز پیش و 6 ساعت قبل
  • آیا کسی که مرتکب گناهان متعدد کبیره شده است، راهی برای نجات دارد؟

در قرآن کریم، ذات پاک پروردگار
  • آیا کسی که مرتکب گناهان متعدد کبیره شده است، راهی برای نجات دارد؟

    در قرآن کریم، ذات پاک پروردگار ۹۱ بار به عنوان غفور (بسیار آمرزنده) و ۵ بار به عنوان غفار (بسیار بخشنده) یاد شده است و بیش از ۸۰ بار سخن از توبه و بازگشت به سوی خدا و قبولی توبه، سخن به میان آمده است. همه این‌ها حکایت از دامنه گسترده رحمت و مغفرت حق تعالی و قبولی توبه توبه کنندگان دارد. در آیة سوره نساء می‌فرماید: «هر کسی کار بدی انجام داده یا به خود ستم روا داشته» (اگر) از خداوند طلب آمرزش کند، خدا را آمرزنده و مهربان خواهد یافت».

    یأس و نا امیدی از لطف و رحمت بی پایان و بی کرانه حق تعالی چرا؟
    این سخن خدا است که به پیامبرش فرمود: «ای پیامبر! از قول من به مردم بگو: ای بندگان من! ای کسانی که (با بدی‌ها و گناهان) بر خود ستم روا داشتید، از حمت خداوند نا امید نشوید (و بدانید که در صورت توبه کردن) خدا همة گناهان را می‌آمرزد، چه این که او بسیار آمرزنده و مهربان است».(۱)
    آنان که از روی عناد و لجاجت، عصیان با پروردگار هستی نکرده‌اند، یا بر آن موضع نیستند، بلکه گناه آنان از روی جهل و سهو و پیروی هوای نفس و غلبه نفس اماره و مقتضیات جوانی آنان بوده و سپس توبه حقیقی کرده‌اند، چرا مأیوس شوند؟ یأس از رحمت الهی، خود از گناهان کبیره و در ردیف کفر قرار دارد!
    توبه کننده، محبوب خداست قر
    ادامه پست...

    پاسخگو ديني

    5 روز پیش و 6 ساعت قبل
  • آیا با گردنبند یا پلاکی که آیه قرآن (مثل: و ان یکاد) داره میشه دستشویی رفت؟ در صورت تماس با بدن گناه
  • آیا با گردنبند یا پلاکی که آیه قرآن (مثل: و ان یکاد) داره میشه دستشویی رفت؟ در صورت تماس با بدن گناه داره؟

    داشتن گردنبندی که بر روی آن اسم الله یا آیات قرآن حک شده است در دستشویی چنانچه شخص قصد هتک و بی احترامی را نداشته باشد اشکال ندارد، ولی لمس کردن آن بدون وضو حرام است، از این رو نباید به گونه ای قرار داده شود که طرفی که بر آن کلمه الله حک شده با بدن تماس داشته باشد و می توانید با روکشی مانند چسب استفاده شود تا موقعی که عذرشرعی داشته باشید و وضو ندارید با بدن تماس نداشته باشد. و ضمنا از نجس شدن آن نیز پرهیز کنید و اگر ناخواسته نجس شد، لازم است آن را آب کشیده و طاهر کنید.

    http://www.soalcity.ir/node/3522

    پاسخگو ديني

    6 روز پیش و 6 ساعت قبل
  • ایام فاطمیه از چه تاریخی شروع و در چه تاریخی تمام می شود؟

دربارة تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) روایات
  • ایام فاطمیه از چه تاریخی شروع و در چه تاریخی تمام می شود؟

    دربارة تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) روایات مختلفی وجود دارد است. و از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر(ص) بیان شده است. اما میان علمای شیعه، دو احتمال معتبر است: هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(ص) یا نود و پنج روز بعد از رحلت ایشان.

    بنابراین با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، شهادت حضرت زهرا(س) است و این ایام را فاطمیة اوّل می‌ خوانند.

    اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی است و این ایام را فاطمیة دوم می‌ خوانند.

    بنابراین؛ ایام فاطمیه جمعا ۶ روز می باشد، ۳ روز در ماه جمادی الاول و ۳ روز در ماه جمادی الثانی. فاطمیه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی می باشد.

    و شاید علت اینکه سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت(س) معرفی شده است به این دلیل است که این احتمال وجود دارد که ماههای قمری از رحلت پیامبر(ص) تا شهادت حضرت زهرا(س)، ۲۹ روز بوده باشند، حال آنکه در صورت کامل بودن ماههای قبل، روز شهادت ۱۳جمادی الاول و یا سوم جمادی الثانی خواهد بود. چرا که طبق تقویم، حداکثر سه ماه قمری ۲۹ روزه و حدا
    ادامه پست...

  • آیا معقول است که لذت نقد دنیا را با بهشت نسیه عوض کنیم؟

انسان در تمام عمر خود مشغول چنین کاری است
  • آیا معقول است که لذت نقد دنیا را با بهشت نسیه عوض کنیم؟

    انسان در تمام عمر خود مشغول چنین کاری است و همه عاقلان این راه را می روند. کشاورز به جای آنکه یک گونی گندم خود را آرد کرده و نان بخورد و از آن لذت ببرد، آن یک گونی را زیر خاک می کند تا در فصل درو بتواند محصولی به دست آورد. تاجر به جای آنکه پول خود را صرف لذت بردن کند، با آن وارد تجارت شده و ریسک ضرر را می پذیرد تا شاید بتواند سود خوبی به دست آورد. کارگران به جای بهره بردن از خواب خوش، یک ماه کار می کنند تا آخر ماه بتوانند مزدی دریافت کنند.

    داروی تلخ و بدمزه را می خوریم و برای خوشی آینده، زمان حال خود را ناخوشایند می کنیم. همان گونه که از غذای سمی پرهیز می کنیم و به دلیل خطر آینده آن، از لذت زودگذرش صرف نظر می کنیم.

    خلاصه اینکه در جای جای زندگی ما مشغول این عمل هستیم که حال خود را فدای آینده می کنیم و این عمل ما کاملا عاقلانه و منطقی است.

    حال چگونه رها کردن لذت نقد دنیا در مقابل بهشت بی معنا باشد، آن هم بهشتی که در وصف آن گفته شده: بهشت جایی است که در آن نعمت هایی موجود است که هیچ چشمی نظیر آن را ندیده و هیچ گوشی مثل آن را نشنیده.[۱]

    اتفاقا با دیدن عظمت بهشت و نعمت های آن، و فانی و زودگذر بودن دنیا هیچ عاقلی نمی تواند نسبت به کسب بهشت بی تفاوت باشد و هر
    ادامه پست...

    • گنبد گنبدی : روایت نماینده اصلاح طلب از علت فوت مرحوم هاشمی/ موقع شنا همه را از استخر بيرون مي‌كردند - http://edalatgolestan.ir/

      6 روز پیش و 15 ساعت قبل

    ادامه... اعضاء گروه
    • T.B. E
    • Elina E
    • مهدیس امیرزادی
    • عرفان  تور بخشایش
    • فردین رضایی
    • حبیب بنیادی
    • امام زمان(عج)
    • علیرضا رضایی
    • fatima .......
    • مهتاب سروش
    • سبحان شاهمرادی
    • حسین م
    • محمدرضا سابقی
    • androidalfa com
    • ‌‌‌‌ ‌‌‌‌
    • جاسم جاسم
    کاربران فعال